Welcome to the Digital Jungle : <Drunken Tiger> Unleashes New Album, New App, and New Website Worldwide 
Tuesday, September 22, 2009 at 1:20AM
DFSB Kollective in Agent, Band Marketing

(SEOUL KR) : K-Pop creative agency, DFSB Kollective, today announced the long awaited launch of Drunken Tiger’s latest hip-hop masterpiece, ‘Feel gHood Muzik - The 8th Wonder’, on iTunes Music Stores worldwide. Unlike any other album, Drunken Tiger is unleashing the most interactive, international digital release ever by a Korean music artist.

해 외 음원유통 크리에이티브 에이전트사인 DFSB는 오늘 드렁큰 타이거의 8집 앨범 ‘Feel gHood Muzik-The 8th Wonder’ 을 iTunes를 통해 해외시장에 공개할 것이라고 전했다. 한국 힙합 아티스트로서는 가장 국제적인 영향력을 갖춘 드렁큰 타이거의 디지털 음원들이 비로서 세계시장에 첫발을 내딛는다.

Already one of the best-selling CDs of the year in Korea with sales pushing 100,000 units and stunning the local music industry with all 27 tracks debuting in the Top 100 K-Pop digital singles chart, the new Drunken Tiger double album on iTunes includes :

무 려 10만장의 판매량과 음반차트에서의 꾸준한 상위권에 이름을 올리며 뜨거운 호응을 얻고 있는 드렁큰 타이거의 8집 앨범 ‘Feel gHood Muzik-The 8th Wonder’은 총 27곡이 담겨 있는 2장의 CD로 구성 되어있는데, iTunes에서 이번에 새롭게 발매되는 앨범에는 다음과 같은 사항들이 추가되었다.

- Deluxe digital booklets with original photos, graphics, and lyrics. 다양한 사진, 그래픽, 가사집으로 구성된 디지털 포토북

- Music video for ‘Monster (Korean Version)‘ by award-winning director Cho Poong-Yeon. 8집 앨범 타이틀 곡인 ‘몬스터’ 뮤직비디오

- Hit single ‘Monster (English Version)‘ featuring the legendary MC Rakim and rap maestro Rakaa of Dilated Peoples. 랩의 마스터라 불리는 살아있는 전설 라킴(Rakim)과 세계적으로 수많은 마니아를 거느린 그룹 다일레이티드 피플스(Dilated Peoples)의 라카(Rakka)의 피쳐링 으로 화재가 된 ‘Monster' (영어버전)

- Hit single ‘Jetpack (English Version)‘ featuring Japanese hip-hop icon Zeebra and US underground sensations Stylistic Jones & Sef Cobane. 일본 힙합 씬의 대표적인 뮤지션 지브라(Zeebra), 미국 언더그라운드계의 지존 스타리스틱 존스(Stylistic Jones)와 세프 코베인(Sef Cobane)이 피쳐링한 히트싱글 ‘Jetpack’ (영어버전)

- Free download of the first ever K-Pop iPhone/iPod Touch app. 아이폰/아이팟 터치 아티스트 앱 한국음악 무료다운로드

As part of the global marketing campaign, DFSB Kollective is also rolling out a newly revamped Drunken Tiger website (www.drunkentiger.kr) which will serve as the official digital hub for the artist’s newly branded Twitter microblog (www.twitter.com/DrunkenTigerJK), Facebook fanpage (http://artist.to/drunkentiger), and YouTube channel (www.youtube.com/DrunkenTiger).

또한, 드렁큰 타이거의 국제적인 마케팅 홍보를 위해 DFSB는 새롭게 개설한 드렁큰 타이거의 홈페이지(www.drunkentiger.kr) 를 공개함과 동시에 글로벌 소셜 네트워킹 사이트인 트위터(www.twitter.com/DrunkenTigerJK), 페이스북 팬 패이지(http://artist.to/drunkentiger), 그리고 유튜브(www.youtube.com/DrunkenTiger) 등을 통해 세계 음악 팬들이 언제 어디서나 빠르고 편리하게 서로 소통할 수 있도록 하였다.

By converging these top social media tools, Drunken Tiger and fans around the world can now connect direct with each other anytime, anywhere. By seamlessly syncing them across mobile and online platforms, the ability to search, discover, and buy Drunken Tiger’s music has become a simpler, faster, ‘feel ghood’ experience.

드렁큰 타이거의 음반을 복잡하게 검색하고 구매해왔던 팬들은 이제 휴대전화와 다양한 온라인 플랫폼을 통해 아주 간편하고 빠르게 그의 힙합세계를 감상 할 수 있게 되었다.

The new Drunken Tiger double album, digital booklets, music video, and artist app are now available exclusively at iTunes Music Stores worldwide. (www.itunes.com/drunkentiger)

디지털 포토북, 뮤직비디오 그리고 아티스트 앱을 포함한 드렁큰 타이거의 앨범은 iTunes 뮤직스토어에서만 구입 할 수 있다. (www.itunes.com/drunkentiger)

UPDATE : Within the first month of its release, the new Drunken Tiger iPhone/iPod Touch App emerged as the #1 Artist App, #2 Music App, and #4 Most Popular Free Download App in the iTunes Korea Store (October 3, 2009 screenshot).


International Digital Music Distribution : DFSB Kollective
International Artist Collaboration Agent (Rakim) : DFSB Kollective
International Media/Online PR : DFSB Kollective
Website/YouTube/Twitter Design : DFSB Kollective
Social Network Solutions Integration : DFSB Kollective
App Design/Development : DFSB Kollective (powered by iLike)

Article originally appeared on DFSB Kollective (http://dfsb.kr/).
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